Bröllop

Vi hjälper er till ett blomstrande bröllop!

Vi hjälper till med både stora och små bröllop,
allt i från brudbuketten till storslagna bordsdekorationer.

Under flikarna i menyn och knapparna här under kan ni se
vad vi har gjort tidigare och inspireras inför ert bröllop!

Brollop_Brud-tarnor_Melody-Flowers

Kontakta gärna oss för att få en första offert!

För att kunna hjälpa er med ett första förslag, behöver vi veta mer kring vad ni har för vision för bröllopet. Det kan vara allt ifrån stilen till känsla och färgtema.

Det sägs att en bild säger mer än tusen ord, därför önskar vi några inspirationsbilder på de olika delarna ihop med en kort beskrivning, redan från början. Detta hjälper oss att tolka er vision, så att vi kan skicka ett första förslag som passar just er.

När vi gör ett första förslag utgår vi ifrån er vision och era inspirationsbilder och ger då förslag på blommor i säsong som vi tycker passar samt en pris indikation. Om ni gillar vårt första förslag så är det dags för att boka bröllopsdatumet! Man betalar då en förskottsbetalning baserat på ungefärlig ordersumma. Man kan välja att betala i butiken med kort, på distans med Swish eller faktura. Så snart vi mottagit er betalning anses bröllopsdatumet som bokat och ni kan slappna av när det gäller planeringen av blommorna. För resten spikar vi närmare bröllopet! Ni behöver alltså inte bestämma alla detaljer direkt och riskerar att vi hinner bli fullbokade innan ni hinner bestämma alla detaljer, utan hos oss bokar man bröllopsdatumet för att sedan spika detaljerna omkring 1-3 veckor innan bröllopet. Då vet ni oftast mer kring vad ni faktiskt vill ha hjälp med.

Önskar ni hyra till exempel brudbåge eller speciella vaser/krukor är det bra att vara ute i god tid, då det finns risk att detta annars redan blivit uppbokat på ert datum!

Efter bokningen

Även om ni bokar era bröllopsblommor flera månader i förväg går det alltid bra att ändra detaljer, lägga till eller byta ut blommor samt ta bort delar fram tills dess att vi slutbeställer blommorna från våra grossister. Vanligtvis sker detta 1-3 veckor innan bröllopet, beroende på vad och hur mycket som ska beställas. Vi återkopplar till er när det är dags för en sista sammanställning utav ordern. Då behöver vi veta exakt vad ni vill ha, antal av vardera del, tider osv för att vi ska kunna påbörja detaljplanering och inköp. Sen är det dags för oss att designa era bröllopsblommor och förbereda inför leverans eller upphämtning.

Observera att alla blommor ska vara betalda INNAN bröllopet om inget annat är överenskommet. 

All kontakt sker via mail för att undvika missförstånd och att något missas.
Vi har alltså inga fysiska konsultationer i dagsläget och undviker längre avstämningar per telefon då vi ofta har högt tryck i butiken samtidigt som vi vill kunna fokusera på just er när vi pratar om era bröllopsblommor!

Villkor för bröllop och event 2024 och tillsvidare

Villkor Bröllop och event 2025 & 2026.

Process vid bokning:
1. En första offert ges baserat på den information och de inspirationsbilder vi fått från kunden via mail under den första fasen.

2. Bokning sker vid bekräftad förskottsbetalning. Betalningsmetoder är Swish eller faktura per mail (35kr tillkommer i faktura avgift).

3. Vi återkopplar till kunden per mail, omkring 2–3 veckor innan eventet, lite beroende på uppdragets omfattning, för att spika detaljer så som vad, antal, tider osv.

4. Ny offert ges utifrån den nya informationen och godkänns utav kunden.

5. Vi gör en detaljplanering internt, beställer blommor, mottager leveranser utav varorna och preparerar blommorna.

6. Vi designar, lämnar ut/levererar blommorna på den bokade dagen, förutsatt att vi mottagit slutbetalning.

Förskottsbetalning:
Vid bokning tas en förskottsbetalning baserat på den beräknade ordersumman. När betalningen är oss tillhanda så anses datumet bokat. Vid eventuell avbokning återfås ej denna förskottsbetalning. Vid kort varsel eller i andra specifika fall, kan full betalning krävas redan vid bokning.

Slutbetalning:
Full betalning ska vara oss tillhanda innan utlämning/leverans. Kunden ansvarar själva för att betalningen kommer in till oss i tid.

Avbokning:
Vid avbokning senare än 8 veckor innan eventet debiteras 50% av den beräknade ordersumman. Vid avbokning senare än 2 veckor innan eventet debiteras 100% av den beräknade ordersumman.

Upphämtning:
Vi har normalt upphämtning av beställningar från kl:10.00 på det aktuella datumet. Behövs en tidigare upphämtningstid tillkommer 1,000kr/h. Vid upphämtning dagen innan garanterar vi inte skicket på blommorna på eventdagen, då vi inte kan ansvara för hur de transporteras, hanteras eller förvaras efter att de lämnat butiken. Upphämtning sker på Roslagsgatan 25, 11355 Stockholm.

Leverans och dekorering på plats:
Vi kan hjälpa till med både leverans och dekorering på plats efter tillgänglighet. Detta måste då bokas med oss utöver ordinarie order och följer separat prislista. Vi garanterar ingen specifik leveranstid utan vi behöver ett tidsspann på minst 3h om inte annat är överenskommet. Observera att retur av hyrda produkter ej ingår!

Hyrda produkter:
Hyrda produkter ska vara oss tillhanda senast torsdagen efter eventet eller enligt annan skriftlig överenskommelse. Vi har i regel öppet tisdag-torsdag mellan klockan 10-18 (12-16 under sommaren). Kunden ansvarar för att få aktuell information kring vad som gäller för just det eventet.

Eventuellt saknade eller skadade produktter debiteras till fullt pris. Detta gäller alla hyrda produkter så som vaser, skålar, piedestaler, bågar, tyg, verktyg osv.

Observera att retur ej ingår! Efter tillgänglighet kan vi även hjälpa till med retur av produkterna efter överenskommelse. Detta debiteras då efter separat prislista.

Förseningsavgift:
Har vi inte fått tillbaka hyrda produkter senast på den överenskomna dagen debiteras ni en förseningsavgift på 1,000kr/dag.

Force majeure:
Vi förbinder oss att lämna ut/leverera enligt överenskommelse/offert i stil, känsla och färger, samt till det överenskomna priset. Vi garanterar inte specifika blomsterval eller nyanser då vi jobbar med levande material. Vi ansvarar heller inte för designfel som är gjorda pga bristfällig information från kund. Exempelvis fel mått på bord, antal, ostädade ytor eller liknande.

Vi gör alltid vårt yttersta för att lämna ut/leverera enligt avtal men vi tar inte ansvar för sådant vi inte rår för, så som rådande omständigheter vid pandemi, väder och vind, trafikolyckor eller andra faktorer som vi inte kan påverka, exempelvis transportstrejk. Skulle en situation uppstå som påverkar ordern, kommer vi göra allt vi kan för att kontakta kunden för att lösa situationen på bästa sätt.

GODKÄNNANDE AV VILLKOR:
Mottagen information kring betalning/ mottagen förskottsbetalning anses som godkännande av dessa villkor!